Pokiaľ ide o hľadanie novej práce či profesionálneho rozvoja, mnohí ani nemyslia na použitie sociálnych médií /sietí. Sociálne médiá môžu byť veľmi kontroverzné, keď rozmýšľame o ich obsahu, využití a spoľahlivosti. Nájdeme tam všehochuť informácií, od trollov a cenzúry po diskusie o „špionáži“, klamstvách a pracovných ponukách, ktoré majú údajne od vás len vylákať osobné údaje. Toto všetko môže negatívny vplyv na celkové vnímanie sociálnych sietí ako prostriedku pre nábor. Nemyslime však len negatívne. Sila sociálnych médií môže robiť zázraky a priniesť toľko rozhľadu, pozitívnych informácií a príležitostí pre život. Jedným z pozitív sociálnych médií je ich pomoc pri hľadaní zamestnania. Ak práve začínate na svojej profesijnej ceste (ste absolvent či po materskej dovolenke alebo dlhodobej PN) zvážte tieto tipy na využívanie sociálnych médií vo svoj prospech pri hľadaní práce.

Ste vaša vlastná značka
Ako teda môžu sociálne médiá pomôcť vašej kariére? Najprv je čas začať myslieť na seba, ako na svoju vlastnú značku. Vždy, keď sa navštívime sociálne médiá a stlačíme tlačidlo „príspevok“, zdieľame vlastné hodnoty, názory, život. Pamätajte, že to, čo je zverejnené na internete, je navždy! To znamená, že by sme mali viac premýšľať o tom, ako sa správame online a dbať na svoju značku a na to, ako je vhodné sprostredkovať naše hodnoty. Našťastie dnes už existujú rôzne možnosti ochrany osobných údajov a viditeľnosti príspevkov na sociálnych sieťach, takže nemusíte zverejňovať svoje myšlienky pred širokou verejnosťou. Príspevky z osobného života môžete dedikovať svojim blízkym priateľom a rodine  a informácie, ktoré môžu vzbudiť záujem niektorých zamestnávateľov či recruiterov, môžete zverejňovať tak, aby sa dostali do povedomia  verejnosti a šírili sa čo najviac. Pomôžu vám tak „vystúpiť z davu“. Ak sa viac zamyslíte nad svojím obsahom a príspevkami, môže to viesť k dobrému dojmu u správnych ľudí. Ak ste odborníkom v odbore alebo ste kreatívny človek, môže byť váš profil na sociálnej sieti vašim životopisom!

Alternatívne životopisy
Mnoho pracovných miest sa prispôsobuje a vyvíja v digitálnom sektore. Náborový pracovníci sa teda obracajú na sociálne médiá, aby si našli ďalšie zaujímavé talenty. Používanie videoobsahu na svojom profile môže pritiahnuť viac pozornosti ako myslíte. Na zaujíma video, ktoré poslúži na skvelú seba-prezentáciu ani nemusíte mať skúsenosti vo filme a strihu, stačí aby ste boli kreatívni. Investovanie času na prípravu kvalitného seba-prezentačného videa je skvelou investíciou pre vašu budúcnosť a kariéru. Len prehliadaním profilov sociálnych médií niektorých ľudí, najmä na sieti LinkedIn, nájdete príklady a tipy na kreatívne video životopisy, ktoré zhŕňajú ich úspechy a skúsenosti, vlastnosti  a vízie do budúcna (všetko, čo náborových pracovníkov na vás zaujíma). Zamestnávatelia a náboroví pracovníci často trávia hodiny a dni hľadaním a čítaním životopisov a profilov, aby našli tých správnych kandidátov. Zatiaľ čo sú zaplavení v mori PDF životopisov a motivačných listov, video životopis môže upútať ich pozornosť a prinútiť ich, aby si vás medzi ostatnými všimli.

FillMyBus Blog | Group Ride Share UK | Event Travel |Wedding Transport

Ako používať sociálne médiá na vytvorenie portfólia. Tu je niekoľko užitočných spôsobov, ako vytvoriť svoje online portfólio pomocou sociálnych médií.

Instagram
Je to skvelá platforma pre videoobsah a tvorivosť s profilovým dizajnom. Aplikácia umožňuje zvýrazniť príbehy vo vašom profile a dať im titulné fotografie a tituly. Tu môžete určiť relevantné príbehy (pre svoju kariéru), ako napríklad udalosti, ktoré ste pomohli usporiadať alebo propagovať alebo roztriediť príbehy podľa príslušných skúseností /zručností. Zamestnávateľom to umožní ľahko a rýchlo sa orientovať vo vašich schopnostiach tým, že si v hornej časti stránky poprezerajú hlavné body. Ak chcete byť takto aktívny na sociálnej sieti, s cieľom upútať pozornosť pracovného trhu, myslite na pozadie, farby, písmo a rozloženie. Čím konzistentnejší a atraktívnejší bude váš profil, tým profesionálnejší sa budete javiť, čím viac sledovateľov a interakcií získate, tým viac headhunterov nakoniec pristaví svoju pozornosť na vašom profile sa to a všimne si ho.

Facebook
Uistite sa, že vaše titulné fotografie nevydávajú zlý dojem, pretože tie sú verejné a viditeľné pre všetkých, bez ohľadu na vaše nastavenie súkromia. Buďte kreatívni s aplikáciami na úpravu fotografií (samozrejme v rámci vkusu) a urobte titulné obrázky originálnymi pomocou farieb vašej značky alebo pridaním názvu profesie, ktorej sa venujete, či pripojte priamo do obrázku odkaz na iné platformy sociálnych médií, kde si o vás môže človek naštudovať viac. Zverejnite svoje pracovné tituly a projekty, aby zamestnávatelia mohli rýchlo prejsť vaše „informácie“. Vaša časová os by mala byť súkromná a mala by byť určená iba pre priateľov. Výnimky by ste mali robiť  v prípade, pokiaľ ide o premyslené príspevky. Ak máte napríklad blog, časová os je ideálny priestor na zdieľanie vášho obsahu súvisiaceho s vašim zameraním. Tieto príspevky zverejnite, aby ste zamestnávateľom umožnili získať lepší prehľad.

Vytvárajte si spojenia
Nezáleží na tom, na akej platforme sa nachádzate, uistite sa, že ste v kontakte so správnymi ľuďmi. LinkedIn je na to mimoriadne dobrý, pretože ľudia sa radi spájajú s ostatnými vo svojom odbore a čo je ešte dôležitejšie, možno vidieť pracovné informácie a skúsenosti o všetkých. Instagram a Facebook sa nijako nelíšia, pokiaľ ide o vytváranie cenných spojení stojí za to venovať každý týždeň nejaký čas hľadaniu, sledovaniu a interakcii s ľuďmi, o ktorých si myslíte, že môžu teraz či v budúcnosti pomôcť s vašej kariére alebo minimálne rozšíriť váš dosah.

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať Vám kvalitnejšie služby. Používaním našich online služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookies. Viac informácií nájdete tu.