„Ajťáci“ sú síce teraz „hot stuff“ ale našťastie sú a hľadajú si prácu. Alebo sú aspoň otvorení novým zaujímavým príležitostiam.
Na trhu je aktuálne nespočetné množstvo školení na to, ako hľadať IT pracovníkov, kde a čo je pre nich zaujímavé. Preto sa pravdepodobne neoplatí veľa mudrovať. Stačí sa prihlásiť na nejaký online kurz. Pokiaľ však teraz s recruitmentom IT pracovníkov len začínate, skúste najskôr tieto jednoduché, no overené kroky, ktoré na nich zaručene platia. Potom treba ísť viac do hĺbky…
1. Pri komunikovaní ponuky/práce, buďte konkrétni a struční
Do procesu vyhľadávania kandidátov rozhodne zapojte aj vedúceho projektu alebo budúceho priameho nadriadeného. Je potrebné, aby čo najvýstižnejšie zostavil popis toho, čo od nového člena tímu očakáva, aké technológie bude používať a čo je na projekte to najzaujímavejšie (z

jeho uhla pohľadu). Konkrétny popis prinesie konkrétny záujem. Tomu prispôsobte aj inzerát.

2. Na vzdelaní až tak nezáleží
Kvalitu programátora hodnotíme podľa toho ako dobre vie programovať. Mnoho programátorov začalo ako samouci a mnoho absolventov technického smeru nemá (do hĺbky) ani polovicu ich skúseností. Rovnako tak, požadovanie konkrétnych certifikátov nie je dobrý krok. IT pracovníci zvyknú byť veľmi vecní. Ak im poviete, že vyžadujete znalosť – certifikát niečoho konkrétneho, povedia Vám, že ten nemajú. Pritom možno to, na čo ho potrebujete využívať, robia denne. Dlhý zoznam technológií využívaných na pozícii tiež nerobí dobrý dojem. Vzbudzuje o kandidátoch pocit, že majú vedieť zo všetkého trochu a nevedia, čomu sa vlastne budú najviac venovať. Skúste preto aj v tomto smere, inzerát konkretizovať.
3. IT komunita poradí
Členovia IT komunity sa zväčša navzájom poznajú, sú prepojení v rôznych skupinách, fórach a na stránkach, kde majú svoje portfóliá. V rôznych skupinách spolu spolupracujú  na vývoji jazykov a nástrojov, radia si, organizujú semináre. Pri hľadaní IT kandidáta je dobré do takýchto skupín zavítať, najmä do tých špecializovaných na odvetvie, ktoré hľadáte. Tak sa môžete dostať aj k dobrým odporúčaniam alebo referenciám na kandidáta, ktorého si plánujete vybrať.
4. Vybudujte si meno v IT svete
Ak Vaša firma stojí na IT technológiách, je potrebné robiť kroky navyše aby bola aj vo svete IT profesionálov známa. Skúste napríklad organizovať vo vašej spoločnosti kurzy, alebo prenajímať priestory na workshopy organizované IT nadšencami alebo spájajte svoju spoločnosť s výhodami, ktoré sú v tomto svete dôležité. Napríklad výnimočné projekty alebo možnosť home officu.
5. Ponúkajte relevantné benefity
Tu nadviažeme. Treba sa prezentovať tým, čo je pre kandidátov naozaj zaujímavé. A čo to je, to vám povedia mnohé prieskumy. Pre IT profesionálov sú to napríklad výnimočnosť projektov, medzinárodná úroveň, práca na diaľku, home office či flexibilita pracovného času a vzdelávanie sa v nových technológiách.
6. Neváhajte hľadať aj vo vzdialenejších lokalitách
V IT svete, ak vyslovene nepotrebujete aby zamestnanec sedel 5 dní v týždni 8 hodín v office, nie je problém so vzdialenosťou od pracoviska taký, ako pri iných profesiách. Po profesionáloch sa pokojne pozrite aj v iných krajoch či krajinách. Ak pôjde o zaujímavý projekt s možnosťou 1-3 dní home officu, radi si za ním prídu.
7. Výberový proces musí byť jednoduchý.
Ak nechcete o dobrého kandidáta prísť, všetko maximálne zjednodušte. Pri junioroch sa často overujú ich technické znalosti, pri skúsených seniorných kandidátoch je najlepšie hneď prvé kolo pohovorov organizovať spolu s manažérom. Rozdelenie do dvoch kôl rapídne predlžuje čas výberového konania. V spoločnostiach kde reflektujú na rýchlosť aktuálneho IT pracovného trhu totiž o tejto potrebnej úspore času už vedia a je možné, že kým zorganizujete druhé kolo s vašim IT manažérom, kandidát už bude mať ponuku spolupráce z inej spoločnosti.

Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať Vám kvalitnejšie služby. Používaním našich online služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookies. Viac informácií nájdete tu.